Szukać pracy, stażu czy szkolenia?

Moderator: moderatorzy

Awatar użytkownika
schizo11
zaufany użytkownik

Szukać pracy, stażu czy szkolenia?

Post autor: schizo11 »

Witam,

Jestem od 4 lat na rencie socjalnej. W tym czasie miałem jeden nawrót choroby niedawno. U mnie z samopoczuciem jest różnie, czasem stany depresyjne, czasem trochę anhedonii ale ogólnie w miarę ok. Problem też u mnie stanowi zamyślanie się i czasem śmianie samemu do siebie lub gadanie pod nosem.

Na poprzedniej komisji na rentę chcieli mi zrobić jakieś testy, żeby przyznać na stałe ale nie było możliwości i powiedzieli, że następnym razem.

Na razie nie pracowałem z tego względu, że nie wiedziałem czy sobie poradzę z chorobą i pracą i po drugie bałem się sytuacji, w której na następnej komisji straciłbym rentę (bo trzeba podpisać, że pracowałem/pracuję) a np. pracodawca mógłby mnie wylać bo bym nie spełniał jego warunków.

Jestem po technikum ekonomicznym. Przerwałem anglistykę.

Myślałem, żeby zrobić jakieś staże w Urzędzie Pracy, ale sama gotowość do pracy i stażu też już świadczy o tym, że uważam się za zdrowego.

Ja mam plan taki... nie wiem co o tym sądzicie. Poczekać rok czasu do następnej komisji i wtedy jak mi dadzą na stałe to ok, mogę sobie spokojnie szukać pracy, stażu, szkolenia. A jakby mi nie dali na stałe to już raczej marne szanse, że w ogóle dadzą na stałe chociaż chcieli dać już wcześniej (na razie mam chyba na 2-3 lata).

Zastanawiam się też nad tym gdzie bym mógł pracować:
- u mnie w miejscowości jest zakład pracy chronionej, tam teoretycznie mógłbym jako biurowiec pracować ale raczej z grupą biorą na produkcję i tam najwięcej ludzi trzeba jednak jest to ciężka praca
- myślałem nad jakimś stażem z UP (pomoc księgowa, kadry, BHP -> co byście mogli wymyślić za pracę/staż dla osoby z F20?)
- myślałem też nad studiami lub dodatkową szkołą policealną ale tutaj trochę lipa gdybym miał nawrót po drugie chciałbym mieć pieniądze - także ewentualne studia tylko zaocznie